Hagyományőrző, nemzetiségi német nyelvi tábor

eef

Városlőd

Az első napon sok időnk maradt kicsomagolni és az utazás fáradalmait kipihenni. Három házba osztottak be minket. Napi kétszer kaptunk (ebédre és vacsorára) meleg ételt. Reggelit, utazáshoz való ennivalót is adtak.
A következő napokban ellátogattunk a Herendi Porcelánmanufaktúra és Múzeum-ba. Láthattuk a formázás és a festés lépéseit is. Sok érdekes dolgot tudtunk meg, többek között a porcelán alapanyagait és az égetés hőfokát.

Egyik nap elsétáltunk Lömann Kristálymúzeumba. Ott üveget gravíroztunk és sok mindent megtudtunk a porcelánról és az ólomüvegről. Aznap estére csillagnézést terveztünk, de a borult ég miatt, ezt sajnos ki kellett hagynunk. Ehelyett egy bolygókról szóló előadáson vettünk részt.
Egyszer ellátogattunk a falumúzeumba, ahol sok érdekességet tudtunk meg a sváb városról (Városlődről) még az nap volt találkozónk egy kedves idős nénivel. Tőle még több információt tudhattunk meg. Segítettünk neki a borsó pucolásban is.
Másnap kirándulni voltunk az erdőben. Sok szamócát is lehetett szedni.. Ezek után a Das Sams című filmet néztük meg németül.
A táborban természetesen sor került egy fürdős programra is. Egy csúszdás fürdőhelyen szórakoztunk.
Egy másik kirándulás során felmentünk egy igazán különleges nevű hegyre, a Fokhagyma-hegyre. Itt nagyon érdekes kavicsokat találtunk, úgy nevezett Szent László pénzét.

A hét végén csapatok szerint projektmunkákat készítettünk. Leírtuk, majd le is rajzoltuk a tábor emlékezetes pillanatait. Utolsó este mindenki kapott egy személyre szóló kis lapot, a rá legjellemzőbb becenévvel. Aznap este egy kis bulin vettünk részt. Sokat nevettünk és táncoltunk.
Másnap délelőtt hazaindultunk. Az útra kaptunk egy kis nassolnivalót is.
Eseménydús hét volt, az biztos. :)